Васпитни рад у Дом ученика средњих школа Милутин Миланковић (бивши Дом ученика средње ПТТ школе)
Дом ученика средњих школа Милутин Миланковић је педагошки обликована средина и заједница која за основну делатност има васпитање које се догађа у интеракцији између ученика, васпитача, стручног срадника –педагога, и свих оних који чине социјални амбијент Дома.
Циљеви васпитног рада у Дому ученика су:
У Дому је запослен стручно оспособљен кадар који чине: васпитачи, стручни сарадник и друго особље који воде рачуна да све што се догађа у Дому буде у интересу физичког и менталног здравља и целокупног развоја ученика.
Васпитни рад је организован у 13 васпитних група које у просеку имају 25 ученика. Радно време васпитача је такво да је обезбеђено њихово присуство у Дому током 24 сата, како радним данима, тако и викендом.
У Дому ученика средњих школа Милутин Миланковић смештено је 307 ученика, распоређених у 13 васпитних група којима руководе домски васпитачи. Они и воде рачуна о узрасним карактеристика ученика и индивидуалним разликама међу њима, прате њихове потребе, интересовања, могућности, актуелна дешавања и у складу с тим бирају одговарајуће садржаје васпитног рада и начине на који ће га реализовати. Кад год је могуће васпитачи подстичу иницијативност, партиципацију и тимски рад ученика. Укључују их у организацију активности у дому и мотивишу да искористе културну и спортску понуду локалне средине.
Васпитне теме које васпитачи реализују, могу се груписати у четири области:
У оквиру педагошког рада, васпитач прати развој ученика у својој васпитној групи и брине о њима. Он индивидуално разговара са ученицима, обавља разговоре са групом и усмерава процесе у формирању колектива и интервенише у случају конфликтних ситуација. Васпитач има увид у понашање ученике, спроводи одредбе кућног реда и стара се о дисциплини у Дому. Када обавља послове дежурства, васпитач ради са свим ученицима Дома.
Васпитачи су ангажовани и на организацији домских секција и активности и на подстицању ученика да квалитетно проведу своје слободно време.
Педагог у Дому ученика има задатак да својим вештинама и компетенцијама допринесе унапређивању васпитног рада у установи. У свом свакодневном послу педагог: